تکنولوژی پوشیدنی جادویی دیابت برای جلوگیری از هیپوگلایسمی

13 سپتامبر 2014- در حال حاضر کمپانی های زیادی ایده ها و محصولات در حال تولید خود را برای ساخت سیستم هشدار دهنده ی افت قند خون در هنگام خواب که مانند ساعت قابل پوشیدن باشد، ارائه کرده اند اما بجز سیستم Diabetes sentry  هیچ ابزار قابل اعتمادی به بازار عرضه نشده است، این سیستم یک سیستم هشدار دهنده ی افت قندخون قابل پوشیدن است که مانند ساعت به مچ دست بیماران متصل می شود. این دستگاه براساس دو علامت شایع افت قندخون یعنی تعریق و کاهش دمای پوست کار می کند. اما مشکل بزرگی که وجود دارد اینست که بسیاری از افراد دیابتی از افت قندخون خود مطلع نمی شوند، زیرا این افراد علایم فیزیولوژیکی را که برای این دستگاه قابل تشخیص هستند )تعریق و کاهش دمای بدن)، ندارند به عبارت دیگر Diabetes sentry  برای همه ی مردم قابل استفاده نمی باشد.

بهمین علت در سایت هایی که بصورت آنلاین سفارش می پذیرند به افراد توصیه می کنند چنانچه این نشانه های کلیدی افت قندخون را ندارند این دستگاه را خریداری نکنند.

قیمت این دستگاه در حال حاضر پانصد دلار است البته سیستم های مانیتورینگ مداوم قندخون یا CGM  مانند Dexcom  برای افرادی که علایم تعریق و کاهش دمای بدن را ندارند، مناسب ترند اما دستگاه CGM  از نظر قیمت و نگهداری گرانتر است.

اما به تمام بیمارانی که در هنگام خواب دچار افت قندخون می گردند توصیه می شود در اندازه ی وعده ی غذایی خود، همچنین الگوی خواب و میزان فعالیتشان بازنگری کنند و از پزشک خود مشورت بخواهند. ما امیدواریم تکنولوژیهای پوشیدنی مناسبتری به زودی برای رفع مشکلات افراد دیابتی به بازار ارائه گردد.

منبع :www.diabetesmine.com/2014/09/ask-dmine-diabetes-magic-on-the-wrist-dreams-coming-true.html